Vnitřní řád jídelny

Základní škola, Hradec králové, M. Horákové 258, 500 06 Hradec Králové

ADRESA:            Milady Horákové 258, 500 06 Hradec Králové

TELEFON:                  495 261 559

 EMAIL:             jídelna@zshorakhk.cz


Vnitřní řád školní jídelny

Vnitřní řád školní jídelny je platný pro hlavní i doplňkovou činnost a je závazný pro všechny strávníky, zaměstnance školy, účastníky akcí i osoby zdržující se v prostorách školní jídelny.

Školní jídelna se řídí platnými právními normami, které jsou k nahlédnutí v kanceláři ŠJ

  • zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů,
  • vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů,
  • vyhláškou č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky, ve znění pozdějších předpisů,
  • zákonem č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů,
  • vyhláškou č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, ve znění pozdějších předpisů,
  • nařízením EU č. 852/2004, o hygieně potravin

 

1. VÝDEJ OBĚDŮ pondělí – pátek                11:00 – 14:00 hodin

Výdej do jídlonosičů:           pondělí  -  pátek              11:00 – 12:00 hodin

Výdej cizím strávníkům:     pondělí  -  pátek              11:00 – 12:00 hodin

Cizím strávníkům je vyhrazen prostor pro konzumaci jídla (malá jídelna).

Strávník, který používá jídlonosiče si je otevře na stravovací tác a po výdeji oběda si jídlonosiče sám zavře. Tác odnese na určené místo. Oběd nevyzvednutý ve výdejní době (11:00 – 12:00 hodin), bude podán na talíři a strávník si oběd sám přesune do jídlonosiče.

V době výdeje žákům ZŠ ( tj. 12:00 – 14:00 hodin) je zakázán vstup cizím osobám!

 

2. STRAVNÉ

Stravné se platí bezhotovostně na účet školní jídelny 596780297/0100  v KB pokladní složenkou nebo převodním příkazem z vlastního účtu (při zřizování trvalých příkazů neuvádějte prosím splatnost 28.- 31. den v měsíci)

VARIABILNÍ  SYMBOL je evidenční nebo rodné číslo strávníka (je desetimístné, píše se bez lomítka).

KONSTANTNÍ  SYMBOL pro placení složenkou je 1379, pro převodní příkaz je 0558

 

VÝŠE STRAVNÉHO – DLE VLASTNÍHO UVÁŽENÍ (výše zálohy není stanovena)

Do věkových skupin jsou strávníci zařazováni na dobu školního roku (1.9. – 31.8.), ve kterém dosahují výše uvedeného věku. Výše stravného je stanovena v souladu s přílohou č.2 vyhlášky č.107/2005 Sb. dle věkových skupin strávníků následovně:

žáci     7 – 10 let           22,- Kč

žáci   11 – 14 let           25,- Kč

žáci   15 a více let        28,- Kč

cizí strávníci                62,- Kč

Pokud by stav konta neodpovídal ceně jednoho oběda – oběd nebude vydán.

VYÚČTOVÁNÍ  STRAVNÉHO –  PŘEPLATKY  STRAVNÉHO

Vyúčtování stravného je prováděno1x ročně, zpravidla v červenci. Individuálně se vracejí zůstatky na kontech strávníků pouze při ukončení stravování. Možnosti vyúčtování:

- ponechat zůstatek peněz na kontě do následujícího školního roku (automatický převod)

- písemně požádat o převod zůstatku na sourozence v ZŠ M. Horákové - v kanceláři ŠJ

- písemně požádat o vrácení peněz – převod na vlastní účet - v kanceláři ŠJ

- hotovost (ve výjimečných případech) se vyplácí pouze po dohodě s vedoucí ŠJ

Nevyzvednuté zůstatky na účtech strávníků podléhají ustanovení zákona č. 89/2012 Sb.

Školní jídelna takto vzniklé přeplatky po uplynutí zákonné lhůty zaúčtuje do tržeb.

 

3. PŘÍJEM PŘIHLÁŠEK A  ODHLÁŠEK              6:30 – 14:30 hodin

Strávníci se  přihlašují ke stravování vyplněním písemné formy přihlášky a propůjčením stravovací karty za poplatek ve výši 38,- Kč. Při odchodu ze školního stravování je poplatek vratný pouze za předpokladu, že stravovací karta nebude poškozená.

Oběd na následující den musí být odhlášen nebo přihlášen den předem do 11:00 hodin. Odhlášky se zadávají od – do, po uplynutí této doby jsou obědy automaticky přihlášeny dle závazné objednávky na přihlášce. Odhlášky a přihlášky přes internet www.strava.cz se uzavírají dva dny předem. Ukončení nebo přerušení stravování ihned nahlaste v kanceláři ŠJ.

Obědy je možné přihlásit nebo odhlásit telefonicky 495 261 559 , osobně v kanceláři ŠJ, internetem www.strava.cz – kód zařízení je  5224  nebo e-mailem: jidelna@zshorakhk.cz 

NEMOC - PLNÁ  CENA  OBĚDA

Pouze při nemoci strávníka je možné, aby zákonný zástupce strávníka odebral jídlo do jídlonosiče ve vyhrazené době ( 11:00 – 12:00 hodin).

Při nemoci strávníka je možné odebrat pouze první ( neodhlášený ) oběd za dotovanou

cenu (dle vyhlášky č. 107/2005 Sb.)

V dalších dnech nepřítomnosti žáka ve škole lze odebírat jídlo jen za plnou cenu oběda:

žáci 7 – 10 let ... 58,- Kč,   žáci 11 – 14 let … 60,- Kč , žáci  15 a více let … 62,- Kč

Pokud má zaměstnanec zájem odebírat obědy v době omluvené nepřítomnosti v práci, hradí  plnou cenu obědů.

PRÁZDNINY

Školní  prázdniny a ředitelské volno jsou trvale odhlášeny pro všechny strávníky.

Žáci o prázdninách a ředitelském volnu nemají nárok na dotovaný oběd. Na stravování za plnou cenu je nutné se předem přihlásit.

Ostatní akce školy ( výlety, školy v přírodě apod. )  si každý strávník odhlásí sám.

Po prázdninách jsou opět všichni strávníci PŘIHLÁŠENI  od prvního školního dne dle stravovacích zvyklostí z minulého školního roku.

Změny stravování na nový školní rok je nutno nahlásit v kanceláři ŠJ.

 

4. DIETNÍ STRAVOVÁNÍ

Dietní stravování poskytujeme strávníkovi dle vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování pouze na základě potvrzení poskytovatelem zdravotních služeb. Výběr potravin, receptur, sestavení jídelního lístku a způsob přípravy jídel schvaluje smluvní nutriční terapeut.

Cena dietních pokrmů může být stanovena odlišně od ostatních strávníků. Na případné změny ceny budou strávníci stravující se v dietním režimu upozorněni v předstihu.

 Žádosti na přípravu dietního stravování přijímá administrativní pracovnice školní jídelny.

 

5. ODBORNÁ PRAXE

Ve školní jídelně vykonávají učební praxi studenti ze Stření školy profesní přípravy, Hradec Králové, ul. 17. listopadu 1212, 500 03 Hradec Králové. Učební praxe probíhá ve stavebně odděleném prostoru školní jídelny. Za studenty odpovídá učitel odborného výcviku

6. ZÁSADY PROVOZU ŠKOLNÍ  JÍDELNY

Žák základní školy má právo denně odebrat oběd, v souladu s vyhláškou č. 107/2005 Sb.

Organizace poskytuje zaměstnancům za sníženou úhradu jen jedno hlavní jídlo / oběd /

v kalendářním dni, pokud strávník vykonává práci pro organizaci alespoň 3 hodiny

v místě výkonu práce,  v souladu s vyhláškou č. 84/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Žáci se stravují ve školní jídelně (dle vyhlášky č. 107/2005 Sb., § 2, odstavec 7 )

Vstup do jídelny je povolen pouze strávníkům, kteří mají zaplacený oběd nebo zástupci, který v případě nemoci strávníka může oběd vyzvednout.

Ostatním osobám je z hygienických důvodů vstup zakázán nebo omezen jen na nejnutnější míru (  jednání v kanceláři jídelny apod. )

Mimořádný úklid ve školní jídelně hlaste v kanceláři školní jídelny.

STRAVOVACÍ  KARTY

Oběd se vydá po předložení stravovací karty.

Při zapomenutí stravovací karty se musí strávník přihlásit v kanceláři ŠJ, kde dostane náhradní stravenku.

Při ztrátě nebo zničení stravovací karty si musí strávník koupit novou stravovací kartu.

STRAVA

Nabízíme jeden druh polévky a dva druhy hlavních jídel. Oběd číslo 2 se  při počtu do  20 porcí  z  ekonomických  důvodů  nevaří.  

Za neodebranou nebo včas neodhlášenou stravu se neposkytuje žádná náhrada.

Zákaz výdeje stravy do skleněných nádob. Zákaz vynášení stolního nádobí ze školní jídelny.

DOHLED                                                                                            

Strávníci se řídí pokyny pracovníka, který provádí dohled ve školní jídelně a  zaměstnanců ŠJ.

Ve školní jídelně je zakázána manipulace s jídelními komplety ( posunování stolů).

Školní jídelna je součástí školy, proto se na chování strávníků vztahují pravidla uvedená ve školním řádu. Opakované porušování školního řádu a opakované neuposlechnutí pokynů dohledu nebo zaměstnanců školní jídelny může být v odůvodněných případech důvodem k vyloučení strávníka ze školního stravování.

ODKLÁDÁNÍ  TAŠEK  A  ODĚVŮ

Žáci si odkládají tašky a oděvy ve svých šatnách na pavilonu A, B. Cizí strávníci si oděvy odkládají na věšák v zadní části malé jídelny.

JÍDELNÍ  LÍSTEK

Jídelní lístek je sestavován na základě zásad zdravé výživy a je k nahlédnutí ve školní jídelně, na  www.strava.cz  a  www.zshorakhk.cz

REKLAMACE (VADY)

Smyslově zjistitelné vady v kvalitě nebo množství pokrmu reklamuje strávník okamžitě u vedoucí ŠJ nebo vedoucí kuchařky. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.

Při oprávněné reklamaci bude reklamované jídlo vyměněno za jídlo bez vad. V případě, že to nebude možné, nebude strávníkovi oběd  účtován.

ÚRAZ,  NEVOLNOST

Úraz či nevolnost strávníka hlaste neprodleně v kanceláři školní jídelny.

DOTAZY, PŘIPOMÍNKY  A  STÍŽNOSTI

Dotazy, připomínky, stížnosti, hygienické nebo technické problémy k provozu školní jídelny přijímá vedoucí ŠJ / vedoucí kuchařka / - tel. 495 261 559, e-mail:vampolova@zshorakhk.cz

 

Tento vnitřní řád školní jídelny je k nahlédnutí ve školní jídelně a  na  www.zshorakhk.cz nabývá účinnosti dne 1.9.2017

 

V Hradci Králové 1.9.2017                            Miloslava Vampolová  -  vedoucí školní jídelny                

 
Od hraní k vědění

Spolupracujeme


Sponzoři

Škola

© 2014, Základní škola, Hradec Králové, M. Horákové 258
Webové stránky vytvořilo eStudio.cz | Webdesign & SEO | Postaveno na ReflexCMS

eStudio.cz profesionální weby a ziskové eShopy