Parametr (proměnná) - ukázky a úkoly

V předcházejícím výkladu byly tyto novinky:

- místo konkrétních hodnot pro různé velikosti je možné využít proměnnou (parametr), podobně jako třeba ve vzorcích v matematice
- názvy proměnných musí začínat dvojtečkou - :strana , :uhel
- v proceduře, ve které je použitý parametr (nebo parametry) musí být jejich názvy uvedené za názvem procedury
to uhelnik :strana :uhel


Ukázka:

       Tato procedura obdelnik má jen jeden parametr, protože kreslí speciální obdélník - jeho délka je dvakrát větší než jeho šířka (všimněte si, že s parametry můžeme provádět i početní operace, třeba: 2*:strana):

to obdelnik :strana
repeat 2[fd :strana rt 90 fd 2*:strana rt 90]
end

pro spuštění se může použít například příkaz: sestiuhelnik 50 10
       Procedura sestiuhelnik má dva parametry - délku strany a tloušťku čáry:

to sestiuhelnik :strana :tloustka
setpw :tloustka
repeat 6[fd :strana rt 60]
end

pro spuštění se může použít například příkaz: sestiuhelnik 50 10



Řešení úloh doplň do projektu parametr.imp !

Úkoly:

Základní úlohy:

1. Napiš proceduru pro nakreslení písmene L, kde vodorovná nožička je polovinou svislé. (S parametry můžeš provádět i početní operace, tady se ti bude hodit například :a/2 - parametr a děleno dvěma

2. Napiš proceduru pro nakreslení písmene E, kde parametrem je tloušťka čáry.

Úlohy na plus:

Napiš proceduru s parametrem pro nakreslení některého z obrázků:

Úloha na jedničku:

Napiš proceduru pro nakreslení pravidelného n-úhelníku, kde parametry jsou počet stran a délka strany.

Název školy:Základní škola, Hradec Králové, M. Horákové 258
Název projektu:EU peníze školám
Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.2575
Téma:Programování v jazyce Imagine
Název:VY_32_INOVACE_16_10C_Imagine16
Autor:Pavel Petr
Použité zdroje: Není-li uvedeno jinak, jsou všechny ilustrační obrázky dílem autora.