Ukončení hry

Každá pořádná hra by měla mít solidní ukončení, například s nabídkou opakování hry. Alespoň třeba jako v .swf ukázce. (pokud ji spustíš v internetovém prohlížeči, nebude fungovat tlačítko pro ukončení hry).

Ukončení hry vytvoříme v klíčovém snímku, který buď vložíme za poslední snímek hry do některé ze stávajících vrstev, nebo přidáme další vrstvu s názvem "konec" (což možná bude kvůli přehlednosti lepší). Do této vrstvy vložíme klíčový snímek do snímku, který má stejné číslo jako posledním snímek vrstvy "obludy". Ať už snímek přidáme kamkoliv, vepíšeme do něj text, například KONEC HRY a také vložíme akci "stop()" (snímku).

Dále vytvoříme dvě tlačítka ANO nebo NE pro pokračování ve hře (pokud budou stejná, stačí vytvořit první, v knihovně symbolů na pravém tlačítku použít nabídku Duplicate a jen upravit text).
Tlačítka vložíme do snímku s textem pro ukončení hry a přiřadíme jim akce.
Pro tlačítko NE použijeme tuto akci:

on (release) {fscommand("quit");}
Po kliknutí na toto tlačítko flash skončí a zavře se okno, při spuštění Control - Test movie tlačítko nefunguje. Fungovat bude až při puštění swf nebo exe, pokud nebude hra spuštěná v internetovém prohlížeči, což je docela logické (co by se mělo stát?). Při provozu v internetovém prohlížeči by mohlo toto tlačítko uživatele například přesměrovat na jinou stránku.

Akce pro tlačítko ANO je sice složitější, ale ne o mnoho - chceme spustit animaci od prvního snímku a zároveň vynulovat počítadla, neboli sputit animace pro počítadla také od prvního snímku, celý výpis akce na tlačítku ANO, by měl dopadnout takto:

on (release) {
gotoAndPlay(1);
tellTarget ("/poc1") {
gotoAndPlay(1);
tellTarget ("/poc2") {
gotoAndPlay(1);
}
}
}


Hra by se samozřejmě dala vylepšovat - hodila by se úvodní obrazovka, obludy by se mohly objevovat ve více vrstvách (ve větším počtu nebo rychleji po sobě), daly by se doplnit zvuky, místo nakreslené hlavy vložit foto svého "oblíbeného terče", v další lekci vyměníme kurzor atd.

Pokud jsi se svou hrou spokojen, vytvoř exe soubor, který ke spuštění hry nebude potřebovat mít nainstalovaný program Flash ani přehrávač flashí. Vytvoření exe souboru je velmi jednoduché, stačí v nabídce File - Publish Settings zatrhnout i Windows projector (.exe) a při následujícím použití Publish se exe soubor vytvoří ve stejné složce jako je zdroj.


Úkoly (5 bodů):

Doplňte ukončení podle lekce do své hry.