Výměna kurzoru

Efektní záležitostí je výměna kurzoru, podstatně hezčí je "střílet" jiným kurzorem než tím běžným šipkovým, třeba jako v .swf ukázce.

Nejprve je potřeba nový kurzor vytvořit - založíme nový symbol - Insert - New Symbol - Movie Clip, název třeba kurzor. Kurzor v ukázce je vytvořený ze dvou kružnic, zarovnaných svisle i vodorovně na střed pomocí nabídek panelu Align (Window - Align nebo Ctrl+K, volba To Stage znamená v rámci celé plochy). Můžeme zvolit různé výplně, přidat "zaměřovací" linky, prostě se graficky vyjádřit:-)

Po dokončení kurzoru se vrátíme na scénu, přidáme další vrstvu, která musí být tentokrát nade všemi ostatními, aby byl kurzor vždy vidět. Do prvního snímku nové vrstvy vložíme z knihovny symbolů náš extra kurzor a nesmíme ho zapomenout v panelu Properties pojmenovat (Instance Name), název bude použitý pro akci snímku, zvolme překvapivě název kurzor.

Snímku přidáme akci, zajišťující pohyb klipu s kurzorem myši, místo kopírování a vkládání v Expert modu vyzkoušíme tentokrát práci v Normal modu panelu Action, v něm nemůžeme do políčka běžně vepisovat, musíme vyhledávat příkazy vlevo v seznamu příkazů a další parametry můžeme doplňovat také vybíráním z nabídek.
První příkaz startDrag najdeme v nabídce Actions - Movie Clip Control, když na něj dvakrát kliknete, vloží se do řádku scriptu a nabídnou se vám další volby pro tento příkaz. Prvním parametrem je název objektu, za který se bude "tahat", buď vybereme pomocí ikonky Insert a target path klip kurzor, nebo do políčka Target vepíšeme "ručně" kurzor. Dále vybereme nabídku Lock mouse to center, aby na pozici myši byl střed našeho kurzoru:


Pokud teď hru vyzkoušíte, uvidíte oba kurzory, skutečný myší i náš nový, pohybují se spolu (i když možná malinko váhavě:-) ). Teď už jen "zneviditelníme" původní kurzor myši, stačí najít příkaz Objects - Movie - Mouse - Methods - hide. Teď už je vše hotovo, doufám, že jste při této malé exkurzi do nabídek Action Scriptu postřehli velké množství příkazů, které jsou pro programování ve Flashi k dispozici:-)


Úkoly (4 body):

Vyměňte ve své hře obyčejný kurzor za zajímavější:-)