Uživatelské procedury - ukázky a úkoly

Nejprve si shrneme novinky použité v předešlém výkladu:

Želvičku můžeme naučit svoje vlastní příkazy (procedury) tak, že začneme příkazem to, zápis procedury ukončíme příkazem end. Upravovat příkazy můžeme také (a jednodušeji) v okně Paměť, které můžeme otevřít např. klávesou F4. Provnejte následující ukázky s ukázkami z první lekce - čím se liší?


Ukázky:

         

Příklad Jednička
to jednicka
rt 45 fd 50 rt 135 fd 150
end



Příklad Křížek
to krizek
fd 50 bk 100 fd 50 rt 90 fd 50 bk 100
end



Příklad Miska
to miska
lt 45 fd 50 bk 50 rt 135 fd 100 lt 45 fd 50
end



Příklad Ležící E
to ecko
fd 50 bk 50 rt 90 fd 50 lt 90 fd 50 bk 50 rt 90 fd 50 lt 90 fd 50
end



Všechny úkoly vytvoř v jednom projektu, který ulož pod názvem lekce2.imp !

Úkoly:

Základní úlohy:

1. Napiš proceduru obdelnik, která nakreslí obdélník se stranami 80 a 120 kroků.
2. Napiš proceduru okno, která nakreslí obdélník rozdělený na 4 stejné části (rozměry si můžeš zvolit)
3. Napiš proceduru 4ctverce, která nakreslí čtyři čtverce vedle sebe, dotýkající se stranou.

Úlohy na plus:

Napiš procedury pro nakreslení následujících obrázků (rozměry si zvol sám):

Úloha na jedničku:

Napiš proceduru ruzice pro nakreslení zjednodušené kompasové růžice (rozměry si zvol sám):

Název školy:Základní škola, Hradec Králové, M. Horákové 258
Název projektu:EU peníze školám
Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.2575
Téma:Programování v jazyce Imagine
Název:VY_32_INOVACE_04_10C_Imagine4
Autor:Pavel Petr
Použité zdroje: Není-li uvedeno jinak, jsou všechny ilustrační obrázky dílem autora.