V této lekci naši plošinovku dokončíme, přidáním počítání bodů a životů. Určitě vás napadají různá další vylepšení, nic vám nebrání v tom, abyste je zkoušeli doplnit. Finální verzi konečné ukázky jsem opět převzal z originálního tutoriálu.

Plošinovka - životy

Pro počítání životů vytvoříme nový objekt, který nemusí mít sprite, v tutoriálu je pojmenovaný obj_controller (po vložení takového objektu bez spritu do místnosti se objeví jen modré kolečko s červeným otazníkem, které se po spuštění hry nezobrazuje). V události Game Start použijeme akci Set lives, kde si určíme počáteční počet životů (bez Relative). Na obrázku je vidět, že pro tento objekt byla použita také událost Draw, která vám umožné další grafické vylepšení vaší plošinovky.

Plošinovka - Event Draw

Událost Draw slouží ke grafickému znázornění například skóre nebo počtu životů a podobně, akce pro tuto událost najdete na záložce draw. První akce použitá v tomto případě je Set the color, ve které prostě vyberete barvu pro následující kresbu.

Druhá akce Draw Rectangle nakreslí obdélník:

Pro nakeslení obdélníka je potřeba určit souřadnice jeho levého horního vrcholu x1 a y1 a souřadnice jeho pravého dolního vrcholu x2 a y2. Pokud jste ve své plošinovce využili pohled (viz 10. lekce), potom je potřeba, aby tento obdélník, ve kterém bude skóre, byl umístěný stále u okraje pohledu. K tomuto účelu jsou použité proměnné souřadnic levého horního vrcholu pohledu view_xview a view_yview. Poslední volba této akce filled určuje, jestli se bude kreslit výplň (filled) nebo čára (outline).
Další akce Draw the lives as image znázorní počet životů pomocí vybraného spritu, k umístěni je opět potřeba využít proměnné view_xview a view_yview.


Tato grafická vylepšení budou samozřejmě fungovat teprve tehdy, až umístíte objekt obj_controller do místnosti.


Úkoly:

Přidej do své plošinovky počítání životů a grafické zobrazení počtu životů a skóre, případně množství munice.